Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Online marketing: tartalom és közösség

2020.05.02

Tartalommarketing, közösségi marketing

online tartalom marketingA magyar web halálmadarai már régóta ott keringenek és huhognak  a hagyományos online médiatartalmak (leginkább a PR-cikkek) körül. Annyira régen, hogy már egészen meg is szoktuk jelenlétüket. Kállay Labordnak a Viharágyú c lapban  megjelentetett cikke viszont arra hívja fel a figyelmet, hogy ki kell kell szakadni a megszokásokból és gyorsan cselekedni kell. A téma természetesen a vélemények, a hozzászólások, a párbeszéd - és végső soron a kötődés kiszervezése marketing alapon az online médiából a közösségi médiába.

Néhány éve médiacégek egymással versenyezve építették be oldalaikba a különböző közösségi megosztási gombokat. Mindez természetesen a Facebook Like/Tetszik gombjának cunamijában csúcsosodott ki. Mára azonban jól látszik már, hogy a közösségi elérés közel sem azonos az új olvasók megszerzésével, ahogy a  lájkolás és az eredeti cikket publikáló kiadványhoz való kötődés sem egymás analógjai. 

Online média, stratégia 

A médiakutató szerint óriási hiba lemondani a közösségről, átengedni a beszélgetést (és a kötődés) a közösségi oldalaknak. A hibás tartalommarketing stratégia oka véleménye szerint a nem megfelelő, még a Facebook és a Twitter megjelenése előtt kialakított, drága és bonyolult, nehezen módosítható szerkesztőségi rendszerekben, illetve a gyors döntéseket lehetetlenné tevő, túlságosan decentralizált döntési online struktúrákban keresendő.

A legtöbb online kiadvány csak nagyon lassan és óvatosan vezette be a hozzászólás intézményét. A fórumokkal szerzett keserves tapasztalatok alapján ez érthető is. Hamar kiderült, hogy a langyos cikkek a hozzászólásoktól sem válnak olvasottabbá, viszont még a legártatlanabb cikkek után is kitörhet a komment-háború. A magyarországi online szerkesztőségek mind minimális (vagy annál is kisebb) stábbal dolgoznak, ezért a kommentek kezelésére sehol sincs elegendő ember, idő, energia. Érthető tehát, hogy a legtöbb szerkesztőség örömmel vette, amikor a pr-cikkek alatt is buzgón kommentelők áttették székhelyüket a Facebookra.

Van visszaút? Vissza lehet csalogatni a közönséget a közösségi médiától? Erősíthető marketinggel újra az online média kiadványhoz való kötődés? A Viharágyú cikke kit győzött meg erről? Az online marketing szakemer írásának összegzéssel foglalkozó része innovatív megoldások, a közösségi platformok integrálását és más hasonló általánosságokat emleget. Meg persze az élő párbeszédfolyamot is, ami éppen az adott szerző cégének a pr-szolgáltatása.